mandag 16. juli 2012

Endelig enerom

I går flyttet jeg inn i en annen leilighet og på enerom. Det var ikke så enkelt å få sove i den forrige leiligheten jeg bodde. De to spanske jentene jeg bodde sammen med, var veldig blide og hyggelige, men hadde en litt annen døgnrytme enn meg. De var svært sosiale, og gjerne om nettene. Da tok de med seg folk til leiligheten, satt opp og snakket, gikk ut og inn osv. Jeg liker å legge meg tidlig om kvelden, og stå opp tidlig om morgenen. Disse to holdt det gjerne gående til 5-6 om morgen... Noen ganger når jeg stod opp, var det overnattingsgjester på sofaen i stua, og da hadde jeg ingen steder å oppholde meg. Jeg trenger å sove om natten, hvis jeg skal ha utbytte av skolen på dagen. Det er ganske krevende å henge med, så det nytter ikke å sove seg gjennom dagene.

Ja, så det var altså årsaken til at jeg bad om å bli flyttet til en annen leilighet med enerom. Heldigvis ordnet det seg. Jeg bor fortsatt i samme hus, men nå har jeg et stort, fint rom, med dobbeltseng, klesskap og alt man måtte ønske seg. I natt sov jeg godt for første gang siden jeg kom til Berlin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar