onsdag 17. juli 2013

Heklet jakke og litt til

Mine to uker på språkskole i Berlin er over, og jeg har allerede vært hjemme i over ei uke. Sommerværet i Trøndelag er ikke mye å skryte av, men det er helt greit, for da får man gjort litt arbeid uten at heten plager en... Må jo prøve å se det positive ;D Jeg har ihvertfall fått gjort ferdig en heklet jakke som jeg startet på før jeg reiste til Berlin. Den er heklet i ullgarnet jeg bestilte fra Tyrkia, og oppskriften fant jeg her. Jeg har heklet jakken lengre enn den i oppskriften. Med det sjaterte garnet ordner fargevariasjonene seg selv. Jeg liker spesielt de korte armene.


I tillegg til hekling, har jeg malt litt. På soverommet har vi både nattbord og speilkommode som vi har arvet. De hadde forskjellige farger, og jeg har lenge tenkt å male dem. Forrige uke gjorde jeg det endelig. Jeg satt også i nye knotter, kjøpt på tyrkisk fredagsmarked i bydelen Kreuzberg i Berlin. Slik ble resultatet. Det blir nok ennå bedre når vi får malt veggene på soverommet...



2 kommentarer:

  1. Jakken ble flott! Jeg har ikke hatt mot til å hekle klesplagg enda...men skal aldri si aldri!
    Ser du har hatt male-prosjekter på gang du også! :-) Det er så koselig med gamle møbler og noen ganger må de bare få seg et oppsving! Så fin speilkommoden og nattbordet ditt ble, søte knotter du har funnet til!
    Fortsatt god sommer og så får vi håpe at varmen kommer snart! :-)

    SvarSlett
  2. Takk! Ja, jeg liker å bruke gamle ting. De har en egen sjarm. Jakken gikk faktisk utrolig fort å hekle. Jeg er skikkelig bitt av heklebasillen, og da gjelder det å ha garn og prosjekter igang til enhver tid... ;D

    SvarSlett