torsdag 2. august 2012

Hjemme igjen

Berlin-oppholdet er over for denne gangen. Det både interessant og utfordrende, og så fikk jeg praktisert litt  tysk, og det var jo hovedpoenget. Synes selv at jeg var ganske tøff som reiste alene på tre-ukers språkskole i Berlin. Tror egentlig at jeg hadde godt av å utfordre meg selv litt på denne måten. Når man ikke prøver nye ting, begrenser man seg selv, og tror til slutt at man ikke kan. Tror nok at Berlin får besøk av meg igjen, og kanskje blir det mer språkskole på meg neste sommer... Vi får se. 

Uansett, nå er jeg hjemme igjen. Det er jo alltid godt å komme hjem, etter å ha vært ute og reist. Borte bra, men hjemme best, heter det. Ikke minst, var det godt å komme hjem til min kjære mann. Skulle gjerne hatt ham med til Berlin, men det ble vanskelig, med en gård som må passes. 

Har kjøpt med noen bøker for å fortsette og lære tysk. Og så starter jeg med videreutdanning i tysk ved Høyskolen i Østfold i slutten av august. Studiene er nettbasert, og jeg tar et årsstudie over to år. Har fått noe permisjon fra jobben for å studere. Det blir spennende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar