søndag 22. juli 2012

Helg full av inntrykk

Denne helga blir min siste i Berlin for denne gang. Kanskje kommer jeg igjen senere... Synes jeg har fått med meg en del av byen også denne helga. I går dro jeg på en tre-timers guidet kanaltur Berlin rundt. Masse interessant å se og høre! Jeg har aldri vært med båt på kanal før, så det var også nytt for meg med slusene, der båten måtte justeres til riktig nivå. Høydeforskjellen i noen av slusene var opp til 1,5 meter. Her er båten jeg var med. 
Og her er vi inne i en av slusene. Her vises det godt hvor mye vann som er pumpet ut av slusa.
Vi passerte også Berlinmuren; det som er igjen av den.
I det hele tatt var det veldig mye å se, og en fin måte å oppleve litt av Berlin på. 

I dag var jeg med på guidet tur til Schloss Charlottenburg. Det var språkskolen som arrangerte turen, og vi var ca. 20 studenter som var med. Slottet var stort og imponerende både på utsiden og innsiden, med et fantastisk parkområde rundt. Vi brukte faktisk mest tid i parken rundt slottet. Her er noen bilder jeg tok på denne turen.
Det var egentlig ikke lov å ta bilder inne på slottet, men jeg snek meg til et med mobiltelefonen. Mange av rommene var storslåtte og fantastiske, som dette...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar