lørdag 19. februar 2011

Vinterferie

Noe av det beste med å være lærer er feriene som er sånn noenlunde jevnt fordelt utover året. Den kommende uka er det vinterferie. Det føles velfortjent og deilig etter ei arbeidsom og hektisk tid på jobb etter jul.

Som rådgiver er denne tida den aller mest arbeidsomme på hele året. Alle 10. klassingene skal søkes inn til videregående skole. En del er fortsatt usikre og trenger personlig veiledning. I tillegg til søker-elevene, skal alle 9. klassingene ut i arbeidsuke før påske. Det er selvfølgelig min jobb å hjelpe dem med å finne rett plass og gjøre avtaler osv. Dette kommer oppå de daglige gjøremål som undervisning, spes.ped.oppgaver, møter, elevsamtaler og veiledning av lærere/assistenter mm. Joda, jeg får da dagene til å gå.

Dette høres ut som klaging, men jeg trives veldig godt i jobben min og synes at jeg har det bra. Det er fint å jobbe med ungdom! I tillegg er jeg heldig å ha en arbeidsplass med trivelige kollegaer og godt arbeidsmiljø. Selvfølgelig er det ting som kan forbedres og frustrasjonen kan noen ganger ta overhånd, men sånn er livet.

Planene for vinterferien er som følger: Vi reiser til Oppdal i morgen og skal være til onsdag. Vi har leid leilighet på Stølen, og sønnen med familie + Olas bror og stedatter skal være med. Det blir trivelig. Det har blitt en tradisjon å reise dit for å kjøre slalåm/snowboard i vinterferien. Vi har vært der 8-9 år på rad. Det er veldig trivelig å være sammen med familien og gjøre noe sammen på denne måten. I år håper jeg at jeg får være sammen med barnebarnet mest mulig mens de andre er i slalåmbakken. Her er bilde av leilighetsanlegget der vi skal bo i år:

Og her er Dagbladets vurdering av skianlegget fra 2010:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar