tirsdag 21. desember 2010

Julemusikk til arbeidet

Det er så mye fin julemusikk, og det går fint an å lytte til samtidig som man baker eller vasker. Denne er en av mine favoritter! Flott tekst, fin melodi og nydelig sunget av Maria Arredondo. Her er teksten til sangen:

Jeg snublet omkring i svarteste natten.
Da tente du stjernen med lys ifra deg.
Jeg følte meg ensom og tom og forlatt
da du viste du tenkte på meg.

Jeg hutret og frøs da du gav meg din varme.
Du så vel at jorda var naken og kald.
Du lengtet til meg og du sendte meg barnet
og viste meg vei til en stall.

Refr: Himmel på jord, en nåde så stor.
        Jeg e'ke alene her jeg bor.
        Himmel på jord, en nåde så stor.
        Jeg e'ke alene her jeg bor.

Jeg sloss og jeg led, gjorde alt for å vinne.
Da hørte jeg englene synge om fred.
Legg våpnene ned, det er jul du må finne:
en fred inni hjertet et sted.

Refr...

Hver gang jeg ser opp mot min himmel så vet jeg
at undrenes under er det som har hendt.
Jeg føler meg trygg for jeg slipper å lete.
Nå vet jeg hvor stjernen ble tent.

Refr....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar