torsdag 23. august 2012

Reise med tog

Tyskstudiene mine starter i dag, og i går reiste jeg til Halden for å være klar og på plass. Egentlig er det et nettbasert studie jeg begynner på, men noen samlinger er det allikevel, og da er altså studiestedet Høgskolen i Østfold. Det er ganske langt å reise fra Trondheim til Halden med tog, så jeg bestemte meg for å kjøpe komfort-billett. Vet ikke om komforten var bedre enn ved vanlig billett, og kaffe-, te- og avistilbudet benyttet jeg meg ikke av, men det var veldig greit å ha strømuttak og internett på hele turen. Ikke noe problem å reise langt med tog da. Det kostet bare 90 kroner ekstra, og det var det verd. Å reise med tog er en behagelig måte å reise på. Det var stille og rolig, og masse fint å se, med et landskap som forandret seg utenfor vinduet hele tiden. Joda, en sånn reise kan jeg godt gjøre igjen. Her er utsikten over en del av Mjøsa.

På hjemreisa blir det natt-tog med sovekupé for meg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar