lørdag 2. april 2011

Saftige sjokolademuffins med valnøtter

Jeg elsker valnøtter, og spesielt i kombinasjon med sjokolade. Siden jeg har fått meg nye kjøkkenmaskin, er det ekstra artig å bake. Prøvde meg på sjokolademuffins med valnøtter, og de ble faktisk virkelig gode. Her er oppskriften:
Ingredienser:
  • 200 g smør
  • 2 dl sukker
  • 4 egg
  • 2 ts bakepulver
  • 3 ts vanljesukker
  • 8 spisekjeer kakao(toppet)
  • 4,5 dl. hvetemel
  • 2 dl. kefir
  • 150 g valnøtter
Pynt:
  • 50 g. valnøtter
Fremgangsmåte:
Pisk mykt smør og sukker til smørkrem. Pisk inn eggene, ett om gangen. Sikt sammen de tørre ingrediensene, og rør alt sammen til en jevn røre. Ha i grovt hakkede valnøtter til slutt.

Fyll røren i muffinsformer(ca. 20 - 25). Pynt med valnøtter på toppen av hver muffins. Stek midt i ovnen ved 200 grader i 15 minutter.

Bon appetit!

2 kommentarer:

  1. Disse er virkelig gode! Det kan jeg skrive under på for jeg har vært så heldig å få smake :)))

    SvarSlett
  2. Takk, Randi! Hyggelig at du likte dem ;D

    SvarSlett